Nieuws uit de Bibliotheek

Gratis en boetevrij lenen tot 27 jaar!

Bibliotheek Haaksbergen heeft leuk nieuws voor alle jonge lezers. Vanaf 23 augustus ben je tot 27 jaar gratis lid van de Bibliotheek én je hoeft geen boetes meer te betalen!

Op deze manier hoopt de bibliotheek het leesplezier te vergroten en te verlengen. Zo kunnen nog meer kinderen en jongeren van de mooiste, leukste en interessantste boeken genieten!

Boetevrij
Door boetevrij lenen hoef je je niet meer druk te maken om het iets te laat inleveren van een boek door omstandigheden. Zo wordt de bibliotheek ook toegankelijker voor kinderen uit gezinnen die minder te besteden hebben.

De uitleentermijn van 4 weken blijft bestaan. Je krijgt nog steeds een herinnering als het bijna tijd is om het materiaal in te leveren. Doe je dit niet, dan volgen er nog twee herinneringen. Is het materiaal na 28 dagen nog niet ingeleverd? Blijkbaar vond je het zo mooi dat je het wil houden. We sturen je dan een rekening voor vervangingskosten, telaatgeld en administratiekosten. Lever je het boek dan toch nog in? Dan hoef je alleen het telaatgeld te betalen.

Gratis tot 27 jaar
Als je 18 wordt komen er een hoop dingen op je af die je moet regelen en betalen. Gelukkig blijft je bibliotheeklidmaatschap gewoon geldig tot je 27 jaar wordt! De bibliotheek is natuurlijk ook een uitstekende plek om te studeren. Nu kan je tussen het studeren door ook een leuk leesboek uitkiezen ter ontspanning.

Meer informatie
Wil je meer weten? Kijk dan bij de veelgestelde vragen of neem contact op via het contactformulier