Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

BiebBorrel: Feesten als Wilde Beesten

Dolf Ruesink over 50 jaar Normaal
BiebBorrel: Feesten als Wilde Beesten

Acht keer per jaar organiseren we de BiebBorrel. Voor iedereen die zin heeft in een gezellige en informatieve zaterdagmiddag. Gratis, inclusief drankje en hapje.

We vieren de Boekenweek! Speciaal voor het thema ‘Je moerstaal’ hebben we auteur en journalist Dolf Ruesink uitgenodigd. In zijn boek Feesten als Wilde Beesten geeft hij een impressie van 50 jaar Normaal, de concerten en de fans. Wie zijn zij, waar wonen zij, waarom trekt Normaal hen aan en wat zijn hun Normaal-tradities? Tijdens deze BiebBorrel is er extra aandacht voor de rol van streektaal in het succes van Normaal.

Natuurlijk is er ook de gelegenheid om het boek aan te schaffen.

Aanmelden kan via

Feesten als Wilde Beesten
Feesten als Wilde Beesten is een uniek concert- en fotoboek over de betekenis en invloed van de Achterhoekse boerenrockband Normaal. Het vuistdikke bewaarexemplaar legt de bewogen geschiedenis vast vanuit het perspectief van de fans. Geen interviews en lange verhalen, maar een prachtige en overzichtelijke impressie van de Vijftigjarige Veldtocht door Nederland met meer dan 3000 optredens en meer dan vijf miljoen bezoekers in zalen en feesttenten.

Dolf Ruesink
Dolf Ruesink (Winterswijk, 1952) woont in Haaksbergen en is professioneel journalist en auteur. Hij was decennia te lezen in De Twentsche Courant Tubantia en interviewde voor de Geassocieerde Pers Dienst vele (inter)nationale popartiesten.

Vanaf de oprichting in 1975 volgt hij Normaal, schreef met drummer Jan Manschot het boek ‘Wat is Normaal?’ en was jarenlang hoofdredacteur van het fanclubblad Anhangerschapbode.

boekpresentatie4

BiebBorrel
Bibliotheek Haaksbergen organiseert acht keer per jaar de BiebBorrel. Voor iedereen die zin heeft in een gezellige zaterdagmiddag en het leuk vindt om meer te weten te komen over steeds een ander thema. De BiebBorrel is gratis toegankelijk, inclusief drankje en versnapering.